ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
49083, м. Дніпропетровськ, пр. ім. Газети «Правда», 29 к. 504, тел./факс: (056) 726-90-30;
inbox@apladm.dp.gov.ua; www.apladm.dp.court.gov.ua/sud9101/; код ЄДРПОУ 34513210
|
|
22.04.2015 р. № 01/2197/15 на
|
№ __________ від __________
|
|
|
|
|
|
Президенту України
Порошенку П.О.
01220, м. Київ, вул. Банкова, 11
Прем'єр-міністру України
Яценюку А.П.
01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2
Голові Верховної Ради України Гройсману В.Б.
01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5
Міністру юстиції України
Петренку П.Д.
01001, м. Київ, вул. Городецького, 13
Голові Державної судової адміністрації України
Холоднюку З.В.
01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5
Відкритий лист
Шановні Петре Олексійовичу, Арсенію Петровичу, Володимире Борисовичу, Павле Дмитровичу, Зеновію Васильовичу звертаємося до Вас у зв’язку із ситуацією, яка склалася навколо оплати праці працівникам апаратів судів, що також викликає стурбованість працівників апаратів судів України.
Так, працівники апарату Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду підтримують звернення працівників апарату господарського суду Івано-Франківської області (протокол зборів працівників апарату Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17 квітня 2015 року № 2) та звернення працівників апаратів судів, які в подальшому приєдналися до вказаного листа, а саме: господарський суд Тернопільської області, господарський суд Миколаївської області, господарський суд Дніпропетровської області, апеляційний суд Львівської області, Харківський апеляційний адміністративний суд.
Додатково хотілося б зазначити наступне.
Приписами статті 43 Конституції України закріплено, що держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату не нижчу від визначеної законом.
В положеннях статті 33 Закону України «Про державну службу» визначено, що оплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов'язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними і досвідченими кадрами, стимулювати їх сумлінну та ініціативну працю.
Разом з тим, частиною першою статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд», який набрав чинності 28 березня 2015 року, розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців. Зобов'язано Кабінет Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідності із цим Законом України.
Натомість, зміни до постанови Кабінету Міністрів від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», відповідно до якої нараховується заробітна плата працівникам апаратів судів, станом на теперішній час не внесені.
В реаліях, оклад державного службовця дорівнює рівню мінімальної заробітної плати, що в свою чергу прирівнюється до окладу технічного робітника і становить 1218,00 грн.
Проте, для державних службовців законодавство встановлює ряд обмежень і безліч обов'язків, зокрема вимагає вищу освіту та певні професійні навички.
Вказане нівелює відмінності між кваліфікованою та некваліфікованою працею, оскільки оплата праці працівникам апарату суду здійснюється на одному рівні, незалежно від обсягу роботи та відповідальності.
Слід зазначити, що в умовах інфляційних процесів в державі спостерігається підвищення цін на всіх рівнях, що не співрозмірно із заробітною платою працівників.
Разом з тим, заробітна плата державних службовців є основним джерелом доходів, так як згідно положень Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» державним службовцям заборонено займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики зі спорту), або підприємницькою діяльністю.
Варто зауважити, що належний рівень оплати праці працівників апарату суду, постає із питанням якісного відправлення судочинства і виконання завдань, покладених на суд згідно з Конституцією та Законами України, оскільки без професійних та досвідчених працівників апарату суду виконання цих завдань є неможливим.
Слід зазначити, що з даного питання збори суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду неодноразово зверталися до вищих державних органів.
Також неможливо залишити поза увагою проект Закону України «Про державну службу», зареєстрований у Верховній Раді України 30.03.2015 № 2490, внесений на розгляд Кабінетом Міністрів України, яким пропонується виключити норму статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та змінити статус помічника судді, яким позбавити останнього статусу державного службовця, що не відповідає статті 22 Конституції України, якою передбачено недопущення звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів. З даного приводу, Радою суддів України прийнято рішення від 16 квітня 2015 року № 41.
Зважаючи на наведене, збори працівників апарату Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду звертаються до Вас з пропозицією розглянути дані питання та вжити відповідні заходи задля врегулювання означених проблемних ситуацій шляхом приведення законів та підзаконних нормативно-правових актів у відповідність до норм Конституції України.
З повагою,
працівники апарату Дніпропетровського
апеляційного адміністративного суду